Yeşil Okul, Yeşil Bilgi, Yeşil Gelecek projesi okul öncesi
eğitim kurumlarında, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında çevre bilinci, çevre
yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir
programdır. Proje, sürdürülebilir yaşam
ilkesiyle doğal varlıkların korunmasında; ülkenin ve dünyanın geleceğinde söz
sahibi olan, topraktan gelen toplumsal barışı sağlayan, çevre konusunda bilinçli
bireyler oluşturmayı amaçlar. Katılımcı
yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler çevresel konularda bilgi edinirler. Proje
kapsamında yapılan geri dönüşüm çalışmaları, fidan dikim etkinlikleri, çevrenin
temiz kullanımı için yapılan temizlik çalışmalarına proje dâhilinde katılarak,
bilgilendirme aşaması uygulama aşamasına ulaştırılır. Proje, çevre için yapılan
bütünsel bir okul faaliyetini kapsar. Projedeki en önemli ve bütünleştirici
etken ise üniversite öğrencilerinin katılımıdır.
Proje Aşamaları:
Yeşil Okul,
Yeşil Bilgi, Yeşil Gelecek projesi üç ana aşamadan oluşmaktadır:
- Çevre eğitimi ile öğrencilerin çevre konusunda bilgi sahibi olması amaçlanır.
- Geri dönüşüm ve ağaçlandırma etkinlikleri ile öğrencilerin çevre konusundaki bilgileri, işlevsellikle bütünleştirilir ve yapılan çalışmalarla öğretilen temel çevre anlayışı uygulanır.
- Verilen bilgilere dikkat çekmek, aktif katılım sağlamak ve ihtiyaç sahibi öğrencilerin ihtiyaçlarını gidermek amacıyla öğrenciler; kitap, defter, kalem gibi kırtasiye malzemeleriyle ödüllendirilir.
Yeşil Okul, Yeşil Bilgi, Yeşil Gelecek projesi öncelikle okul
bahçesinin ağaçlandırılmasını önemser. Öğrencilerin, okul bahçesine dikilen
fidanların bakımını üstlenmesi, ağaçları sahiplenmesi, okul bahçesini ve
çevreyi temiz kullanmayı öğrenmesi projenin başlıca amaçlarındandır.
Yeşil Okul, Yeşil Bilgi, Yeşil Gelecek projesi kapsamında
okullar arası resim, fotoğraf, kompozisyon ve proje yarışmaları yapılarak
öğrencilerin çevre anlayışlarını yansıtıcı çalışmalar yapılır. Öğrencilerin
hayatlarında ‘’çevre’’ gündemi oluşturulur.
Projenin Faydaları:
Projenin Faydaları:
Projenin uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu
kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek
alışkanlıklar kazandırır.
- Çevre bilincinin artmasını sağlar.
- Doğal kaynakları koruma bilincini geliştirir.
- Tüketim alışkanlıklarını değiştirir, savurganlığı önler.
- Okulun temizliğine ve düzenine öğrencilerin katkıda bulunmasını sağlar.
- Okulda su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır.
- Okul öğrencilerce sahiplenilir.
- Öğrenciyi grup çalışmalarına dâhil eder, katılımcı bir öğrenci oluşturur.
- Öğrencilerin sorunları tanıma, çözüm üretme ve tartışma becerisi gelişir.
- Öğrencilere
ulaştırılan kitap, kalem, defter gibi kırtasiye malzemeleri ile öğrencinin
çalışma hevesi arttırılır, ihtiyacı olan öğrencilerin kırtasiye malzemelerine
olan ihtiyaçları karşılanır.